G Travel er blitt en enda bedre arbeidsplass det siste året. Ansatte gir selskapet en høyere karakter i re-sertifiseringen av Great Place to Work.
– For mange arbeidstakere er det viktig å jobbe på en arbeidsplass som er Great Place To Work-sertifisert fordi det reflekterer seriøsitet, profesjonalitet og at velferden til de ansatte prioriteres, forklarer Frederikke Hansen, som er ansvarlig for bærekraft i G Travel.
Sertifisering som «Great Place to Work» krever at tilfredsheten med selskapet og ledelsen er høyere enn 70 prosent. G Travel oppnådde i fjor et samlet resultat på over 80 prosent – og ble sertifisert på første forsøk. I år er prosenttallet steget til 85.
– Vi ble advart om at tallet ofte er lavere det andre året. Vi er derfor ekstra fornøyde med at våre ansatte mener at G Travel er blitt et enda bedre sted å arbeide. G Travel ansees som en god og trygg arbeidsplass, hvor man blir sett og hørt, sier Hansen.
Great Place to Work publiserer årlig listen over Norges beste arbeidsplasser. Hensikten er å trekke frem selskaper som lykkes med kultur og lederskap, samt å inspirere flere organisasjoner med å ta fatt på egen utvikling. Basert på erfaringer fra de beste bedriftene, utfører Great Place to Work også sertifiseringer av bedrifter som ønsker å bli bedre.
Tidligere i år gjennomførte G Travel en medarbeiderundersøkelse i regi av Great Place to Work. Hensikten med undersøkelsen var å kartlegge medarbeiderens tillit til ledelsen, og å måle organisasjonens arbeid innen områder som kommunikasjon, samarbeid og likestilling.
Sammenliknet med andre norske selskaper av samme størrelse, skårer G Travel litt høyere. Noe av forklaringen ligger i to områder hvor ansatte mener selskapet har forbedret seg mye det siste året.
– Påstanden «Ledelsen informerer meg om viktige saker og endringer» skårer 18 prosent bedre i år enn i fjor. Og påstanden «Ledelsen er flink til å fordele oppgaver og koordinere arbeidet» har økt med 13 prosent. Vi er opptatt av at folk skal være godt ivaretatt og ha det bra på jobben. Derfor er vi veldig glade for slike tilbakemeldinger som viser at ansatte trives og er stolt over å jobbe for G Travel, sier Hansen.